Musiceren bij NUEVO betekent: het samen spelen van te gekke muziek!

Het repertoire van NUEVO bevat een breed scala aan muziek stijlen: van originele blaasmuziek en klassieke muziek tot pop, jazz, Latin , film, musical, Nederlandstalig en hedendaagse hits. Door dit gevarieerde aanbod in onze muziekmap zorgen we ervoor dat er voor alle leden genoeg plezier en uitdaging in de muziek te vinden is. Ook zijn alle leden altijd van harte welkom om zelf met suggesties te komen.

Vaak werken we tijdens onze concerten met een bepaald (muziek)thema. Zo speelden we tijdens “NUEVO vliegt de wereld rond” diverse volksmuziek. Van de Nederlandse polonaise tot het Franse lied en van de Braziliaanse samba tot aan Amerikaanse jazz. Daarnaast hebben we prachtige filmmuziek gespeeld tijdens ons “Disney” concert met vele nummers uit de welbekende films. Een ander voorbeeld is het concert “Music’s History”, waarin we met de muziekkeuze een beeld gaven van de geschiedenis van het ontstaan van muziek. Zo speelden wij toen van klassiek tot rock en van jazz tot pop. Kortom de keuze is reuze!